- Ders Programları
Destek ve Rehberlik Hizmetleri
KAKAÜV Koleji Anaokulu’nda Rehberlik Bölümü olarak koruyucu ve gelişimsel rehberliği esas alıyoruz. Öğrencilerimizin tanısal değerlendirmeler yerine doğal ortamlarında gözlemlenmesi temel yaklaşımımızdır. Amacımız, her öğrencimizin fiziksel, sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimini eşit oranda destekleyerek çok yönlü gelişimlerine katkı sağlamaktır.
✨ Rehberlik Sistemimizin Temel İlkeleri
- Tanıma Süreci: Öğrenciler henüz okula başlamadan önce aileler tarafından doldurulan bilgilendirme formları sayesinde öğrencilerimizi daha yakından tanımayı hedefliyoruz.
- Bireysel Takip: Öğrencilere yönelik yapılan gözlem ve değerlendirme çalışmaları, dönem içinde bireysel veli görüşmeleri ile velilerimize aktarılır. Ayrıca yılda üç kez genel veli toplantıları düzenlenir.
- Ev-Okul İletişimi: Günlük akışların düzenli olarak paylaşılması, ailelerle sürekli bilgi alışverişi yapılmasını sağlar. Bu sayede veliler, çocuklarının gününü takip edebilir ve ihtiyaç duyduklarında bilgi paylaşımında bulunabilirler.
- Gelişim Çizelgeleri: Her üç ayda bir yaş grubuna özel gelişim çizelgeleri hazırlanarak sistem üzerinden ailelerle paylaşılır.
- Oryantasyon Süreci: Eğitim yılı, öğrencilerimizin okula uyum sağlamasına yardımcı olacak etkinlikler ve bilgilendirmelerle başlar.
📘 Okula Uyum Süreci
Okul öncesi dönem, çocukların gelişimlerinin en hızlı ve hassas ilerlediği dönemdir. Her biri özel ve benzersiz olan çocuklarımızın duygularına saygı duyarız.
Oryantasyon sürecinde, çocuklar “okul” kavramını deneyimleyerek zihinsel bir şema oluştururlar. Her çocuk bu süreci kendi hızında yaşar ve bu nedenle sabır, anlayış ve destek önceliğimizdir.
Araştırmalar göstermektedir ki çocukların okula gitmek istememesi, okuldan değil; sürecin yarattığı duygusal yoğunluktan kaynaklanır. Bu nedenle sürece karşı duyarlı bir yaklaşım sergileriz.
Okula başlamadan önce velilerimizle uyum kitapçığı paylaşılır. Ayrıca çocukların okul algısını desteklemek amacıyla “Bilfen Anaokulları Hikâye Serisi” gibi içeriklerle olumlu bir başlangıç hedeflenir.
🌈 Sosyal Beceriler ve Bilinçli Farkındalık (Mindfulness)
Yıl boyunca sınıf ortamında öğrencilerin olumlu davranışları pekiştirilir ve hedeflenen sosyal becerilerin gelişmesi desteklenir. Gerekli durumlarda küçük grup çalışmaları ile özel sosyal beceri programları uygulanır.
Bu programlarda:
- Duyguları tanıma ve kontrol edebilme
- Kendini ifade etme
- Problem çözme
- Empati kurma
- Beş duyu ile çevreyi ve kendini fark etme
- Doğru nefes teknikleri
- Duyguları ve düşünceleri “bir an” olarak kabul edebilme
gibi temel Mindfulness (bilinçli farkındalık) kazanımları hedeflenir.
Rehberlik yaklaşımımızın merkezinde; güven, sevgi, anlayış ve iş birliği vardır. Her çocuğun potansiyeline saygı duyar, onu destekleyen bir rehberlik anlayışıyla ilerleriz.